Monday, June 29, 2009

Pertandingan Maksim Kuala Terengganu

Akum To all My Friend !!

Bertemu lagi kita dalam rancangan !!! JOM BERSAMA KELUARGA ADLIZA !!
Hehehe.. leh Lak Buat iklan cam tu kan !! mau ada yg marah aku tu kang !!
ni aku nak citer pasal pertandingan yg berlangsung kat kuala terengganu baru2 ni !!
sama ngan time member aku si MAN BAGAK tu kawen !!
Pasal ni la aku tak p kenduri member aku tu !! sebab aku jalankan kewajipan aku sebagai seorang pemain bola sepak yg disanjung !!
haha... ayat !! mau ada yg nak mencarut kat aku ni !! CAM BERLAGAK JE BUNYI !!

Anyway aku tak kisah semua tu !! Pasal ni blog aku so aku leh citer apa aku nak citer kan !!
kat luar tu klu ada yg tak suka !! aku tak kisah !! PASAL LU PIKIR LA SENDIRI !!

Dah2 aku dah start megarut dan ni !!
So aku nak citer pasal game kat KUALA TERENGGANU ni kat korang !!

Aku dan sepasukan aku ni mewakili Jabatan Imigresen Malaysia Zon Tengah !! Yang mana zon tengah ni meliputi negeri putrajaya, selangor & wilayah persekutuan kuala lumpur.
dan sebagai pasukan yg baru dibentuk ni !! kitorang boleh dikatakan sebagai pasukan yg takda harapan nak menang !! lebih kurang cam pasukan belasahan je la !!
pasal apa nak tau !! pasal selama 17thn !! ZON TENGAH ni tak pernah jadi juara !! paling tinggi pon separuh akhir !! tu pon dah kojol !!

So nak jadikan citer !! kitorang diundi bersama dengan PASUKAN JOHOR & SABAH !!
2 2 pasukan ni cukup kuat !! tambahlah pasukan johor ni beraksi pada perlawanan akhir 2 thn lepas !! CAM otaimer finalis la !!

Jadi bila p sana target kitorang just nak layak ke pusingan kedua je !! tak lebih pon !! pasal dalam tahun2 kebelakangan ni !! p pusingan kedua pon dah tak pernah ZON TENGAH !!

Tapi dah jadi apa pon tak tau kat pasukan ni !! KITORANG DAH LAYAK SAMPAI KE FINAL & MENJADI JUARA LAK TU !! Bayangkan la dah 17thn tak jadi campion !! last2 tahun ni jadi juara !! MAU TAK GILA JADINYA !!
Dah la pasukan UNDERDOP !! pasukan yg takda harapan nak layak !! Tetiba je jadi !! Tapi aku yakin la !! ni semua pasal semangat pasukan aku !! semangat tinggi beb !! APA YANG PENTING !! KERJASAMA !!

So aku gembira dapat menjadi salah seorang pemain yg berjaya membawa pasukan ni jadi juara !! Pada kawan2 seperjuangan yg lain tahniah dan terima kasih atas sumbangan dan semangat berpasukan hingga TEAM KITA JADI JUARA edisi 2009 selepas 17 thn kemarau kejuaran !! TANIAH BUDAK2 BOLA ZON TENGAH !!

Kat sini aku upload pic2 yg sempat aku ambik !! ni pon suh kawan ambik !! maklumla sibuk nak main game je !! HEHE !! Jadi layan k !!

Pic Ni diambik masa time g bank malam tu !! kat pekan kuala terengganu ni !! dah takda keje aku rasa !! tu pasal sempat nak post jap budak2 ni !!

Tu dier muka org busan tunggu makan !! masa tu makan kat pantai batu buruk !! punya la mahal !! malam tu saje makan kena RM450 !! betul cekik darah kedai tu !! tobat pasni aku tak p dah !!

Masa ni pic kat luar dorm bilik kitorang !! duk kat hostel uitm chendering !! tau kat mana ?? satu bilik 3 org !! tapi banyak gak yg duk sorang2 !! maklum la bilik banyak !!


2 2 pic ni aku sendiri yg gila nak post !! so takyah la komen bebanyak !! HEHEHE !!

Ni Masa Kitorang game semi-final !! lawan team UTARA !! jenuh kena makin ngan coach !! dah tak leh main dah budak2 !! masa ni kul 10.30 pagi !! panas nak mampus !! tapi dah rezeki kitorang melangkah ke FINAL !! Kitorang menang 1-0 !!

THIS IS MY TEAM !! Pasukan dari ZON TENGAH !! ni la pasukan yg jadi JUARA MAKSIM 2009 KUALA TERENGGANU !! pastinya kenangan banyak dalam pic ni !! SO TANIAH KENGKAWAN SEMUA !!

Bergambar kenangan bersama pasukan SARAWAK di FINAL !! jam masa ni tepat kul 2pm. panas nak mampus !! but ni la perlawanan akhir yg Pertama sejak 17thn !! Game Final ZON TENGAH 2 - 0 SARAWAK :)

Aku & Piala

Berbaloi kan kengkawan traning sampai hitam legam !! last2 kita dapat PIALA TU !!

Pernantian 17thn Dah tercapai !! Target kita dah jauh ke FINAL !! SYABAS !!

Bersama Tukang2 Sorak Maksim !! Hehehe !! Sempat lagi tu dak2 panggil suh ambik gambo !! ngan aku !! pon sama interframe !!

KAMI JUARA !! JUARA BOLA SEPAK & JUARA KESELURUHAN KEJOHANAN JATUH KEPADA PASUKAN ZON TENGAH !!

No comments: